Thursday 14 November 2013

MINERAL COFFEE

Mineral Coffee



Antara sebab kenapa mineral kopi HaiO mendapat tempat di hati pengguna adalah:

  • Aroma istimewanya berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya. Hai-O Mineral Coffee bukan sahaja memenuhi cita rasa para peminat kopi, malah kandungan garam buluh di dalamnya telah meningkatkan nilai nutrisi kopi. 

  • Garam buluh adalah sangat bagus untuk kesihatan malah pengamal kesihatan lebih gemar mengambil garam buluh secara berasingan bagi meningkatkan kesihatan. Namun mungkin sukar bagi sesetengah individu mengambil garam buluh sahaja kerana bau dan rasanya yang kurang digemari. Tetapi apabila dicampur dengan kopi, rasa dan bau garam buluh hilang sama sekali malah kopi tadi menjadi lebih sedap.

  • Garam buluh juga bersifat alkali. Pengambilannya akan meneutralkan asid yang berlebihan dalam badan. Ianya juga boleh mengawal dari gastrik dan pedih perut terutama semasa berpuasa. Selain itu ia juga mampu mencegah kita daripada terkena cirit birit ataupun keracunan makanan. Juga sangat membantu dalam proses perkumuhan. Bagi saya sendiri, setiap kali minum mineral kopi kesannya adalah serta merta.

  • MengOPTIMUMkan fungsi sel2 badan dalam keadaan beralkali. Banyak testimonial menunjukkan pengambilan mineral kopi secara konsisten mampu menurunkan sugar level dari 11 ke 7 (kebanyakan pesakit diabetes adalah dilarang sama sekali untuk meminum sebarang kopi segera atau 3in1 kerana kandungan gulanya agak tinggi).

  • Asid yang berlebihan dalam badan juga boleh menyebabkan bisa-bisa pada bahagian sendi terutama tumit dan lutut. Pengambilan mineral kopi yang bersifat alkali ini berfungsi meneutralkan semula lebihan asid dan secara tidak langsung menghilangkan sengal-sengal atau bisa pada bahagian tersebut.

  • Kaya dengan unsur anti-pengoksidaan. Setiap individu itu mempunyai tahap toksin dalam badan berlainan. Namun kita disaran untuk minum air 3L sehari bagi mencuci segala kekotoran dalam badan. Namun ramai yang enggan atau sukar mengambil air yang mencukupi setiap hari menyebabkan proses retention berlaku dimana toksin2 dalam badan berkumpul dan mengakibatkan kulit kusam,rambut rosak,bisul,jerawat dan sebagainya. Malah bagi yang menggunakan krim BIO EVER, kesan lebih cepat ketara apabila timbulnya ruam-ruam dan gatal-gatal pada kulit dan itu menunjukkan toksin dalam badan anda adalah tinggi. Sebagai alternatif, anda boleh mengambil mineral kopi bagi menyahkan toksin dalam badan dengan mudah



kartinirain
0192627403
tinispb@gmail.com

No comments:

Copyright © 2012 Reserved to Kartini Rain's
Design by Azhafizah.Com Credit to Tina Chen